Wypożyczyłem GS-a 1200 i pojechałem sprawdzić polski odcinek TET!

Temat przejazdu polskim odcinkiem trasy TET – Trans Euro Trail – kusił nas od dłuższego czasu. Wybranie się na ten szlak było tylko kwestią czasu. W końcu dopisała ekipa, sprzęty, szkoda tylko, że pogoda nie postanowiła dotrzymać kroku standardom.

Umówiliśmy się we trzech. Ja – Brzoza, Jarek – redaktor MV oraz Kamil – mój przyjaciel i kompan wyjazdowy od 20 lat. Plan na ten wyjazd mieliśmy taki:

– przejechać jak największy odcinek trasy TET od wysokości Warszawy na północ, a potem urwać się będąc na południe od Gdańska i dojechać nad morze

– przetestować BMW F 850 GS, które dostał w tym celu Jarek

– nakręcić dwa filmy – jeden testowy o BMW, a drugi informacyjny o wypożyczalni motocyklem.pl, która zgodziła się udostępnić mi motocykl do jazdy, w chwilami całkiem wymagającym terenie. Dziękuję za zaufanie!

– oraz oczywiście dobrze się bawić spędzając trzy noce pod namiotami i przejeżdżając ponad 1000 km

Jarek zawodowo zajmuje się tworzeniem aplikacji na telefony i usprawnianiem ich działania, Kamil jest najlepszym nawigatorem jakiego znam i potrafi z zamkniętymi oczami wyczuć kierunki świata, a ja jestem trzecim głosem rozsądku. Mimo tego nie udało nam się podążać w pełni szlakiem TET. Raz nawigacja prowadziła nas przez zakazane ostępy leśne i bagna, raz asfaltem, mimo że niedaleko biegła szutrowa droga, a czasem kazała skręcić prosto w pole z drogi asfaltowej, na skrzyżowaniu, którego nie było, w drogę, która nie istnieje. Dlatego też szybko zrewidowaliśmy swoje stanowisko i wyznaczyliśmy punkty orientacyjne pokrywające się z tetem, nawigując według własnej mapy z włączoną opcją omijania asfaltów – co jednak nie zawsze było możliwe. Po późniejszych „konsultacjach” z twórcą tego szlaku, okazało się, że być może coś zchrzanialiśmy – korzystając z opcji nawiguj, a nie jadąc po śladzie… Cóż, historia… Na pewno wrócimy na TET, lepiej przygotowani.

Pogoda okazała się niezwykle kapryśna, a jej kwintesencją był grad i temperatura poniżej 9 stopni Celsjusza – w dzień, mimo prognoz słonecznego nieba – i to wszystko już pierwszego dnia. Mimo tego udało nam się biwakowanie w jednym świetnym miejscu nad Zalewem Siemianówka – polecamy, przepiękne okolice. Kolejne dwa noclegi to kwatery – ze względu na niską temperaturę w nocy i ulewne deszcze – tak, nie jesteśmy twardzielami, ale nikt nie mówił, że aspirujemy do tego miana…

Dalej był to miks offrodu, asfaltu i próby dojechania – co chwila w ulewnym deszczu – do celu, jakim było dla nas morze.

W sumie się udało. Polska wschodnia okazała się przepiękna, a szutrostrady wzdłuż granicy z Białorusią – miód dla naszych motocykli. Z resztą zobaczcie sami jak wyglądała nasza przygoda:

Michał Brzozowski
Motocyklista od 20 lat, z potężnym stażem przejechanych kilometrów, dużą liczbą przetestowanych maszyn i wielką miłością do jednośladów. Przede wszystkim kocha trzy motocyklowe segmenty: hipermocne nakedy, wygodne, duże turystyczne enduro oraz lekkie i zwinne jednocylindrowe supermoto, ale nie stroni od jazdy wszystkim co ma dwa koła. Przetestuje każdy sprzęt, a większość z testowanych motocykli chociaż spróbuje postawić na koło. Absolwent filologii polskiej na UW. Prywatnie pasjonat sportu, a w szczególności rowerów.

Please enter your comment!
Please enter your name here

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

POLECAMY

Nowiutka Honda RC213V-S sprzedana za ogromną kwotę

W ostatnim czasie na aukcje trafiają naprawdę wyjątkowe modele motocykli, których kwoty osiągają zawrotne ceny. Tym razem udało się sfinalizować transakcję Hondy RC213V-S, która...

Prawo drogi – motocyklowa powieść sensacyjna. Odcinek 29 – ostatni: Z deszczu pod rynnę

Kiedy wydaje ci się, że jesteś na szczycie, że jesteś drapieżnikiem alfa, na którego nikt nie poluje, tracisz jedną ważną rzecz - czujność. Zaczynasz...

Moto Morini X-Cape 1200 – trwają prace nad kolejnym włoskim adventurem [dane techniczne, opis, cena, moc, gdzie kupić]

Zdjęcia nowego motocykla pojawiły się w sieci, kilkanaście dni po EICMA. Nie jest do końca jasne, dlaczego Włosi nie zdecydowali się na jego prezentację...

Polacy kupują mniej motocykli niż w pandemii – statystyki sprzedażowe w październiku 2022

Z ogromną ciekawością przyglądam się raportom, które publikowane są przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego. Statystyki przedstawiające słupki sprzedażowe w październiku 2022 potwierdzają, że na...

Dron wypatrywał kierowców używających telefony komórkowe – akcja policjantów z Piaseczna

Używanie telefonu podczas jazdy jest najczęstszym wykroczeniem popełnianym przez polskich kierowców. Wobec tego policja coraz częściej przeprowadza akcje, które mają na celu ukaranie kierowców...